
Threads, hesap kısıtlamalarını açıklayan pano özelliğini aktif hale getirdi.
Threads, kullanıcılarının hesaplarına uygulanan kısıtlamaları daha şeffaf bir şekilde görebilmelerini sağlayan yeni bir pano özelliğini aktif hale getirdi. Meta tarafından geliştirilen bu özellik, Instagram ve Facebook’taki benzer uygulamalara benzer işleyişe sahip. Pano sayesinde kullanıcılar, paylaşımlarının neden kaldırıldığını veya akışta neden daha az göründüğünü ayrıntılı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca, bu özellik hesapların neden bazı işlevlerden yoksun bırakıldığına dair net bilgiler de sunuyor.
Yeni hesap durumu panosu, Threads kullanıcılarına uygulanan platform kurallarını daha anlaşılır hale getirmeyi amaçlıyor. Kullanıcılar, hangi gönderilerin topluluk kurallarına aykırı olduğu ve bu nedenle diğer kullanıcılara önerilmediği gibi önemli bilgilere bu alanda ulaşıyor. Bu sayede, kuralları ihlal ettiklerini düşünen kullanıcılar içerikleriyle ilgili daha bilinçli adımlar atabiliyor. Ayrıca, sistemdeki itiraz mekanizması sayesinde haksızlık yaşadığını düşünenler için düzeltme süreci başlatmak mümkün oluyor.
Threads, yanlış anlamaları önlemeyi hedefliyor
Bu yeni sistem, şeffaflık ilkesini güçlendirirken yanlış anlamaların önüne geçmeyi de amaçlıyor. İçerik üreticileri açısından, hangi davranışların cezaya yol açtığını bilmek, gelecekte yapılabilecek hataları önlemede yardımcı oluyor. Ancak bu özellik yalnızca bireysel hesaplar için değil, reklam ve içerik üreten profesyonel kullanıcılar için de büyük önem taşıyor. Çünkü platformda aktif kalmak, hesap itibarını ve erişimi doğrudan etkileyen önemli bir faktör.
Threads’in kullanıcı deneyimini geliştirmeye yönelik bu adımının yanı sıra, Meta yeni bir reklam uygulaması ile gelir modelini çeşitlendirdiğini açıkladı. Threads’te kısa video reklamların test edilmeye başlandığı duyuruldu. Bu bağlamda, 19:9 ve 1:1 oranındaki videolar, kullanıcıların içerik akışına organik gönderilerin arasında yerleştirilecek. Şu an için sınırlı sayıda reklamverenle test edilen bu özellik, gelecekte daha geniş kitlelere ulaşabilir.

Video reklamların platforma entegrasyonu, Threads’in reklam altyapısının geliştiğini gösteriyor. Reklamlar ilk kez Ocak ayında Threads’e eklenmiş ve ardından Nisan ayında bu sistem küresel olarak yaygınlaştırılmıştı. Şimdi, görsel-işitsel içeriklerle desteklenen yeni reklam formatının hayata geçirilmesi, platformun içerik akışıyla daha uyumlu bir reklam deneyimi sunma çabasını yansıtıyor. Bu da kullanıcıların reklamlarla olan etkileşimini daha doğal ve rahatsız etmeyen bir biçimde konumlandırmayı hedefliyor.
Meta’nın reklam odaklı genişlemesi yalnızca Threads ile sınırlı kalmıyor. Facebook ve Instagram’da da reklam modellerinde yenilikler yapılıyor. Reels içerikleri etrafına yerleştirilen yeni kısa video reklamlar, kullanıcı ilgisinin en yoğun olduğu alanları hedefliyor. Ayrıca, Facebook Live da dahil olmak üzere markalı iş birliklerine yönelik yeni reklam formatlarının hayata geçirileceği belirtiliyor.